سئو سايت چيست؟ تاثير سئو و بهينه سازي در افزايش رتبه سايت


سئو سايت به معني بهينه سازي موتورهاي جستجو (Search Engine Optimization) است. يک استراتژي سئو شامل فرآيندي مي شود که در آن صفحات سايت شما به گونه اي بهينه سازي مي شوند که در نتايج جستجوي گوگل و ساير موتور هاي جستجو در جايگاه بالاتري قرار بگيرند. تمرکز سئو و بهينه سازي سايت روي بهبود رنک شما در سرچ هاي ارگانيک (غير پولي) است. پس اگر شما صاحب يک وب سايت هستيد و مي خواهيد سايت شما ترافيک يا بازديد بيشتري داشته باشد، بايد سئو سايت را در برنامه کاري خود قرار دهيد. در ادامه برخي از اصول سئو را به بياني ساده توضيح مي دهيم.


اصول سئو بر اساس الگوريتم گوگل است


اينکه هر سايتي در چه جايگاهي قرار بگيرد توسط الگوريتم گوگل تعيين مي شود. اگرچه هيچ کس نمي داند الگوريتم گوگل دقيقا چگونه کار مي کند، امّا سال ها تجربه سئو کارها باعث ايجاد اصول سئو شده که اين اصول مي توانيد کاري کنيد که الگوريتم گوگل را نسبت به سايت خود راضي نگه داريد. اصول سئو يا استراتژي سئو به دو دسته کلي زير تقسيم مي شود:


سئو داخلي (On-page SEO)


بخشي از رنک وب سايت شما توسط فاکتورهاي سئو داخلي تعيين مي شود. فاکتورهاي سئو داخلي تمام مواردي هستند که داخل سايت شما وجود دارند و روي رنک شما تاثير دارند. سئو داخلي به طور کلي شامل دو دسته مسائل فني سايت و مسائل محتوايي سايت مي شود.


فاکتورهاي سئو فني:


·        بهينه بودن سرعت سايت


·        قابل درک بودن سايت براي موتورهاي جستجو (با استفاده از فايل robots.txt و متا تگ ها)


·        نداشتن لينک هاي شکسته


·        گيج نکردن ربات هاي موتورهاي جستجو با محتواي تکراري


·        امن بودن (استفاده از HTTPS)


·        استفاده از Structured Data


·        تعريف سايت مپ


·        و غيره


فاکتورهاي سئو محتوا:


·        تغيير و بهبود محتواي قديمي


·        دسته بندي هاي مرتب و منظم


·        داشتن ساختار مناسب براي لينک هاي داخلي


·        توليد محتواي ارزشمند و کاربر پسند


·        و غيره


سئو خارجي (Off-page SEO)


علاوه بر تمامي فاکتورهاي سئو داخلي و مواردي که داخل سايت شما هستند، فاکتورهاي سئو خارجي نيز روي سئو سايت شما تاثير دارند. به طور کلي، فاکتورهاي سئو خارجي شامل تمامي مواردي مي شوند که از خارج سايت شما روي رنک شما تاثير مي گذارند. لينک هايي که از ساير سايت ها دريافت مي کنيد، فعاليت شما در شبکه هاي اجتماعي و هر گونه فعاليت تبليغاتي و بازاريابي ديگر خارج از وب سايت شما در دسته فاکتورهاي سئو خارجي قرار مي گيرند.


از آن جايي که بسياري از فاکتورهاي سئو خارجي به بازخورد ديگران بر مي گردد، تاثير گذاري روي آن ها ممکن است براي شما سخت باشد. در يک استراتژي سئو سايت، تعداد و کيفيت بک لينک هاي سايت جزو مهم ترين فاکتورها هستند و در سئو خارجي نيز بخش عمده را تشکيل مي دهند. هرچه لينک هايي که دريافت مي کنيد با کيفيت تر، مرتبط تر و بيشتر باشند، رتبه سايت شما در گوگل بهتر مي شود.


مسئله ديگري که جزو فاکتورهاي خارجي سئو و بهينه سازي سايت محسوب مي شود، ميزان رقابت در حوزه کاري مدنظر شما است. هرچه رقابت در يک حوزه بيشتر باشد، رتبه خوب گرفتن در گوگل سخت تر خواهد بود. در نتيجه، ميزان رقابت نيز يکي از فاکتورهايي است که روي رتبه سايت شما تاثير خواهد داشت.


نتيجه گيري


بهترين استراتژي و بهترين نگاه به سئو سايت، ديد کلي است. ديد کلي به سئو يعني هدف اصلي شما اين است که وب سايت شما از تمامي جهات بهترين باشد. سعي نکنيد گوگل را گول بزنيد و در عوض از يک استراتژي سئو اصولي و بلند مدت استفاده کنيد. اگر سايت شما با کيفيت باشد، گوگل خودش رنک خوب را دو دستي تقديم شما مي کند!


اگر مايليد کار سئو و بهينه سازي سايت خود را به يک شرکت حرفه اي سئو در مشهد بسپاريد، مي توانيد همين حالا با کارشناسان تيم تاپ سئو ارتباط برقرار کنيد. تاپ سئو با داشتن علم روز و تخصص بالا در زمينه سئو سايت ارائه دهنده خدمات سئو در مشهد و ساير شهر هاي ايران است که با سابقه اي درخشان مي تواند کسب و کار شما را با کمک يک استراتژي اصولي سئو متحول کند.



مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سايت ,فاکتورهاي ,گوگل ,بهينه ,خارجي ,سازي ,بهينه سازي ,الگوريتم گوگل ,رتبه سايت ,سازي سايت ,موتورهاي جستجو ,سايت چيست؟ تاثير
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Cindy هندبال شهرزاد لارستان در دست تعمیر ... دانلود آهنگ جديد دانلود رایگان زاهدروید آموزشات هک و امنیت جاده ی بی پایان... ادبي Delsam_Tm